26 ביולי 2009

בובות ברבי מיוחדות



בובות ברבי נדירות ומיוחדות הן בובות שיוצרו במהדורות מוגבלות מבחינת כמות הייצור של ברביות אלה או מבחינת כמות ההפצה והיקפה של בובות ברבי מסוימות. בובות ברבי הופכות לנדירות בדרך-כלל כאשר סדרות מסוימות כבר אינן נמכרות בחנויות וניתן להשיג ברביות כאלה רק באמצעות קנייה מאנשים פרטיים שקנו אותן בעבר. חלק מאספני בובות ברבי יודעים ומכירים את הכללים הללו ומכירים גם את הכללים הראויים לשמירה על בובות ברבי נדירות ולכן נמנעים מלהוציא בובות ברבי נדירות, כאלה שעולות מאה דולר ויותר, מאריזתן המקורית. באופן כזה בובת ברבי נדירה שומרת על איכותה מכיון שהיא אינה נפגעת מתנאי הזמן, אינה סופחת אבק, לכלוך, ריחות שונים ואינה נשרטת וכדומה. גם לשמירה על קופסא של ברבי נדירה ישנה חשיבות מבחינת איכות הברבי שבתוכה וכמובן יש למצב הקופסא השפעה על מחירה של ברבי נדירה או מיוחדת. אם הקופסא במצב טוב, בובת ברבי כזו תהיה שווה יותר מאשר ברבי שקופסתה נפגמה. בובת ברבי נדירה ללא קופסא תהיה שווה פחות, ובובת ברבי נדירה שכוללת את אריזתה המקורית, אך זו נפתחה ובובת הברבי הוצאה ממנה, תהיה שווה איפשהו בין שניהם.
ישנן בובות ברבי שהופכות לנדירות כאשר הן מפסיקות להיות משווקות בחנויות ולמעשה אין יותר אפשרות לרכשן בחנויות ויש לרכוש אותן ממוכרים פרטיים, ויש בובות ברבי שמראש יוצרו במהדורות מוגבלות ונדירות, כך שמראש מחירן (גם בחנות) הוא גבוה. יש בובות ברבי נדירות מכיון שהן שייכות לסדרות אספנים ואינם מיועדות דווקא לילדות. למשל, ברבי בדמויות של כוכבי קולנוע, כגון ברבי מרלין מונרו, או ברבי וקן בדמויות של אלביס פרסלי ונערת רוק וכדומה. סדרות נדירות ומיוחדות נוספות הן למשל, ברבי בעיצובים של בתי האופנה הגדולים כגון ארמאני, וורסאצ'ה, קרולינה הררה, דיור וכדומה.
סדרות נדירות נוספות הן סדרת סילקסטאון שעליה עוד ידובר כאן, המדובר בבובות ברבי מיוחדות ויקרות, שעשויות מחומר דמוי פורצלן, ברביות אלה נראות עדינות והן כבדות יחסית, בשל החומר ממנו הן עשויות. ברביות אלה נראות כבובות חרסינה והן עטירות פרטים קטנים, תכשיטים, דמויי יהלומים וזהב, תחרות ומעין פנינים קטנות שזורות בבגדים של בובות ברבי מסדרת סילקסטאון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה