26 ביולי 2009

ברבי הראשונה







מהי בובת ברבי הראשונה שיוצרה אי פעם? ברבי הראשונה שיוצרה ע"י חברת מאטל הייתה מסוג ponytail, והיא נקראה כך משום תסרוקת זנב הסוס שלה ("קוקו" בעברית), כשמהצד הקדמי של תסרקותה של ברבי פוני על קו המצח.
ברבי הראשונה יוצרה בשנת 1959 והיא הייתה כבדה מכיון שוצרה עדיין מגוף מלא. בסדרות מאוחרות יותר ברבי כבר יוצרה מגוף חלול ומאז הפכה ברבי בובה קלה יותר, אך בובת ברבי הראשונה הייתה כבדה יחסית.
ברבי הראשונה בהיסטוריה, משנת 1959 הייתה בעלת שיער שחור בתסרוקת קוקו עם פוני ולבשה בגד ים שחור-לבן, שלם, בדוגמאת "זברה" כפי שהוא נקרא.
ברבי זו הגיעה בקופסא ייחודית משל עצמה, לא דומה לקופסאות הקרטון-פלסטיק החצי-שקוף שהן נמכרות כיום בובות ברבי, אלא קופסאת קרטון אטומה, שלא ניתן היה לראות דרכה את ברבי, עם ציור מקסים של (ציור, לא צילום!) של ברבי לבושה בבגד הים זברה ההיסטורי השחור לבן. התמונה הייתה צבעונית אגב. חוץ מבובות ברבי נמכרו בנפרד שלל תלבושות של ברבי מלבד תלבושת בגד הים המקורית, הראשונה של ברבי. תלבושות נוספות ומפורסמות מהתקופה שוות היום הרבה כסף, סט שלם ומקורי מתקופת ברבי משנת 1959 יכל להגיע לכמה מאות דולרים. ברבי הראשונה, אגב, במצב טוב, יכולה להיות שווה כמה עשרות אלפי דולרים. ברבי הראשונה משנת 1959 מהסדרה הראשונה שיוצרה אי פעם נקראת ברבי Barbie ponytail #1 כלומר ברבי מסדרה מספר אחת, ואחריה הגיעו סדרות רבות נוספות. הסימן העיקרי המייחד את ברבי מספר אחת מיתר חברותיה, ברביות מסדרות מאוחרות יותר משנת 1959 או ברביות דומות משנות ה 60, הוא חורים בכפות רגליה של ברבי המקורית הראשונה. מדוע? כיון שלבובת ברבי המקורית מהסדרה הראשונה היו חורים בכפות הרגליים, והיא הסדרה היחידה של ברבי שיוצרה עם חורים בכפות הרגליים. מדוע היו לבובת ברבי חורים ברגליים בשנת 1959? זה פשוט מאוד: הסטנדים (מעמדים) של ברבי מאותה תקופה היו מסוג מיוחד מאוד, בעלי חודים בקצוותיהם והשיטה להצגת בובת ברבי הייתה להעמידה על אותם חודים, בעזרת החורים שהיו לה בכפות הרגליים. המעמדים מאז השתנו ובובות ברבי היום עומדות יפה מאוד על סטנדים קצת יותר מודניים וסטנדרטיים: סטנד חובק מותניים או שוקיים, למשל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה