26 ביולי 2009

היסטוריה של ברבי



יום ההולדת של ברבי חל ב 9 במרץ 1959, אז החל ייצורה של בובת ברבי הראשונה. סיפורה של ברבי מתחיל בשנת 1959 כאשר רות הנדלר, מייסדת חברת מאטל צעצועים, שאבה השראה ממשחקה של בתה, ברברה, בבובות נייר. עד הופעתה של ברבי ילדות שיחקו רק בבובות תינוקות ורות הנדלר חשבה כי ילדות ישמחו לשחק בבובות שמייצגות עבורן את מה שהן היו רוצות להיות כשתגדלנה.
חברת מאטל הציגה את ברבי לראשונה ביריד צעצועים שנערך בניו-יורק וזכו לתגובות ספקניות באשר ליכולות המכירה של הבובה. אנשים הופתעו לראות בובה קטנה כל כך, אך לבושה בצורה בוגרת ולמעשה מזכירה דמות של בובה-נערה ולא של ילדה או תינוקת. חברת מאטל, שמייסדיה היו כאמור רות הנדלר ובעלה אליוט הנדלר, לא נבהלו. פרסומת של ברבי בטלויזיה סחפה ילדות להתעניין בבובה החדשה, ומאז ועד היום ברבי היא אטרקציה.
תוכנית הטלויזיה הראשונה שהציגה פרסומות של ברבי הייתה המועדון של מיקי מאוס.
ברבי קיבלה את שמה בהשראת בתם של רות ואליוט הנדלר, ברברה, ואילו קן – בן זוגה של ברבי, קיבל את שמו בהשראת בנם של הזוג הנדלר, קנת'.
בובות ברבי הראשונות יוצרו ביפן, ואחד מסימני הזיהוי של ברבי היסטורית מקורית הוא החותמת made in Japan.
עם השנים ברבי נוספו למשפחת ברבי אחיות, למשל הבובה סקיפר היא אחותה הקטנה של ברבי, נמוכות ממנה ובעלות פרצוף ילדותי יותר משל ברבי, שנראתה כאשה צעירה.
עם השנים השתנו מימדי גופה של ברבי, למשל המותניים שלה הורחבו, מבט העיניים של ברבי פונה ישר במקום למטה והצדה כמו ב בובות ברבי היסטוריות וכדומה.
בובות ברבי מוקדמות הגיעו עם קוקו ופוני ולאחריהן סדרות נוספות של בובות מתחילת שנות ה 60 שהצגיו תספורות קצרות, וכן תסרקות של קוקו עם פוני משוך הצדה. ברבי הראשונה הייתה בלונדינית או ברונטית, ואילו ברביות מסדרות מאוחרות יותר משנות ה 60 כבר הגיעו בצבעי שיער שונים כגון: ברבי ג'ינג'ית, צבע דבש, חום, בלונד בגוונים שונים ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה