26 ביולי 2009

מקצועות ברבי




משנת 1959 ועד היום ,ברבי החזיקה בכמה וכמה מקצועות ותפקידים, וגם לא מעט תחביבים. חברת מאטל, המייסדת והמייצרת של בובות ברבי, כנראה ראתה לנכון להעביר מסר שנשים יכולות להחזיק בתפקידים שונים, למעשה בכל תפקיד אפשרי. ברבי החזיקה מאות תפקידים ומקצועות בקריירה שלה במהלך השנים. ברבי החלה את דרכה כדוגמנית, בובת ברבי הראשונה שיוצרה וגם במשך כמה סדרות ראשונות, הוצגה כנערה דוגמנית-אופנה. ילדות נהנו מהבובה החדשה והתפעלו ממיטב האופנה שבמלתחה של ברבי. בובת ברבי הייתה להיט מיידי והוא לא נגמר רק ב בובות ברבי, אלא בליין שלם של הופעה שכלל אביזרים נלווים, בגדים קטנטנים, מעילים, בגדי ים, נעליים, משקפי שמש ותכשיטים זעירים שהו חידוש מוחלט לילדות באותה תקופה.
תפקידה הבא של ברבי בשנת 1960 היה מעצבת אופנה. ברבי, שכבר הייתה דוגמנית, כנראה רצתה להוכיח את עצמה בצד השני של המצלמה ולקחת את האופנה לידיה.
בשנת 1961 הוצגה ברבי במקצוע חדש : אחות בית חולים. ברבי לבשה מדי אחות לבנים ומטפחת לבנה, משקפיים ונשאה אביזרים נלווים של אחות.
בשנת 1963 ברבי היא מנהלת בכירה בחליפה מחויטת. באותה שנה ברבי היא גם בוגרת אוניברסיטה (או קולג'), מקצוע שעוד יחזור על עצמו בעתיד. כן, זו לא הפעם האחרונה שהסטודנטית ברבי מסיימת את לימודיה, בובות ברבי בדמות בוגרת אוניברסיטה הופיעו בגרסאופ שונות גם יותר מ 30 שנה מאוחר יותר.
בשנת 1965 ברבי נושאת בגאווה מקצוע חדש: אסטרונאוטית! ברבי זו לבשה חליפת חלל, מגפיים וקסדה.
מקצועות נוספים שהחזיקה ברבי משנות השבעים ועד ימינו:
ברבי רופאה מנתחת לבושה חלוק רופאים, מסכה ונושאת סטטוסקופ, ברבי מיס אמריקה (זוכת תחרות יופי), ברבי זוכת מדליית זהב אולימפית: זו לא ברבי היחידה שתפקדה בתור ספורטיאית, ברבי במהלך השנים גם הייתה כדורגלנית וטניסאית, אבל זוכת מדליה אולימפית? ועוד זהב? זה כבר משהו מיוחד. נמשיך? מקצועות נוספים של ברבי במהלך השנים: ברבי מדריכת אירובי, ברבי כוכבת רוק (עם מיקרופון), ברבי חיילת, דוקטורית ברבי רופאת ילדים, ברבי וטרינרית, ברבי רופאת שיניים (כפי שאתם רואים, ברבי השתלטה על תחום הרפואה לחלוטין...ומכל זוית), ברבי מורה, ברבי נשיאת ארה"ב (ברבי הייתה מועמדת לנשיאות ארה"ב 3 פעמים במהלך השנים), ברבי שפית בתוכנית טלויזיה, ברבי שוטרת, ברבי מצילה, ברבי דיילת, ברבי טייסת, בייביסיטר, ברבי מוכרת במקדונלדס, ברבי מלצרית ( בדמות קוקה קולה, בבגדי קוקה קולה עם אביזרי קוקה קולה זעירים נלווים), ברבי מעודדת, ברבי ספרית, ברבי צלמת...ואוו, איזה הספק! כמה ברביות צריך בשביל שימלאו כל כך הרבה מקצועות?!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה