15 באוג׳ 2009

עוגת ברבי


יום ההולדת הגיע, ויומולדת יש רק פעם בשנה. הילדה רוצה עוגה של ברבי או אולי מסיבת יום הולדת בסגנון ברבי שמחייב גם עוגה בהתאם? עוגות מעוצבות יכולות לעלות כמה מאות שקלים, אבל דווקא עוגת ברבי זה דבר שקל מאוד להכין בבית ולא צריך להוציא כסף כדי להכין לבד עוגת ברבי. אם מתוכננות מסיבות רבות, או אם יש בבית יותר מילדה אחת, משתלם לקנות ערכת הכנה של עוגה בצורת ברבי. הערכה מגיעה עם תבנית עגולה עמוקה (כמו קערה) כדי לאפשר אפיית עוגה בצורת שמלה תלת-מימדית של ברבי, ראש וגוף של בובה כמו ברבי, שבמקום רגליים יש לה מעין מעמד שיפודי כזה, אותו אפשר לנעוץ בעוגה המוכנה, כך שהעוגה נראית כמו בובת ברבי עם שמלה גדולה ונפוחה שבמרכזה ברבי (גוף וראש הבובה). אם מתוכננות כמה מסיבות וכמה עוגות ברבי כאלה, הרי שמחיר הערכה עולה פחות מהזמנת עוגה של ברבי אצל מעצבת עוגות, ולמעשה די משתלמת. אבל אפשר להכין עוגת ברבי בלי בעיות מיותרות וגם בלי לקנות ערכת עוגת ברבי מיוחדת לשם כך, גם אם יש לכם מסיבות יומולדת רבות בפתח.
להכנה:
תבנית אפייה עגולה עמוקה כמו קערה לאפיית עוגה בצורת שמלה של ברבי. אם אין? אפשר להשתמש בתבנית עגולה לא עמוקה ולאפות שתי עוגות. את העוגות המוכנות מניחים אחת על גבי השנייה, חותכים את העוגה העליונה בקצוות כדי לשוות לכל הפירמידה הזאת מראה של גבעה, שהיא למעשה השמלה של ברבי ביצירת העוגה הזאת. זה הכל. אם צלחתם את השלב הזה, עוגת ברבי כבר כמעט מוכנה.
כעת צריך לצפות את העוגה: זה יכול להיות בבצק סוכר שאפשר לקנות מוכן (למשל בצבע ורוד) ולהדביק עליו פרחים, פרפרים, פיות או לבבות מבצק סוכר (גם אפשר לקנות מוכן או להכין לבד בעזרת חותכני צורות – קל מאוד: מרדדים בצק סוכר בצבע אחר, וחותכים ממנו צורות לקישוט השמלה של ברבי. את הצורות מדביקים על גבי השמלה של ברבי באמצעות מעט סירופ, דבש, ריבה וכדומה).
רעיונות נוספים לציפוי העוגה-שמלה של ברבי: קרם, מרשמלו או סוכריות עדשים (מורחים קרם על העוגה ומדביקים עליו סוכריות).
יופי! השמלה של ברבי מוכנה. עכשיו כל מה שנשאר הוא לקחת בובת ברבי יפה, להוריד את הרגליים כך שישאר רק הראש והגוף של ברבי ולהכניס את הבובה במרכז השמלה-עוגה. שימו על מגש יפה ותקשטו מסביב, והנה עוגת ברבי מוכנה. יומולדת ברבי שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה