23 ביוני 2010

ברבי מדגמנת חדשנות מול בובות אופנה צעירות


כל כך הרבה בובות אופנה חדשות יצאו בשנים האחרונות, אחרי שמעמדה של ברבי כבובת אופנה מובילה היה בלתי מעורער בשוק הבינלאומי ובארץ.
זה התחיל לכאורה עם הופעתן של בובות הבראץ בתחילת שנות האלפיים אך קדמו להן מתחרים וותיקים יותר: בובות כמו סטפי, תמי, סינדי הבריטית ועוד.
גם אם בובות אלה נגסו בנתח השוק של ברבי, היא נשארה מותג מוביל של בובות אופנה במשך עשרות שנים.
את האידיליה הפרה בובת הבראץ שילדות התאהבו בה כמעט מייד. עם צורת פנים, גוף ותווים שונים, עם סגנון לבוש צעיר, קצבי ואפנתי הן סחפו את הילדות ואת השוק כולו.
מראה בובות הבראץ היה עדכני יותר לעומת מראה ברבי הקלאסי, ויצר ליינים של בובות אופנה מתחרות שניסו להעתיק את הפרצופים הללו. במשך השנים האחרונות נוצרו בובות אופנה רבות הדומות לבראץ במאפייני גוף, פנים ולבוש.
גם חברת מאטל, יצרנית ברבי, הוציאה קו בובות "מיי סין" שמתקרב במראהו קצת יותר לכיוון מראה בראצי, אם כי מעודן יותר.
בובות מוקסי החדשות אף הן יפיפיות ומיוחדות, אך למול כל אלה, ניתן לאמר שהמותג ברבי שרד את המעבר הזה, לשנות האלפיים. בובות ברבי נותרו קלאסיות במראן ובלבושן וביקר: וכיחו כי הן יכולות להמשיך להתחדש. זה אולי סוד ההצלחה של ברבי.
מדי שנה יוצאות סדרות רבות של בובות ברבי, גם לילדות וגם לאספניות בוגרות, סטים שלמים של לבוש, חלקו מעוצב על ידי מעצבי על, חלקם בהשראת זמרים ואמנים מפורסמים.
חוץ מעידכון קווי הבובות, הפנים וסטים של אופנה, ברבי ממשיכה לייצר סרטי DVD כשהיא מופיעה בדמויות שונות: אצבעונית, פריטופיה ועוד.
כל סרט כזה מלווה בליין שלם של צעצועים, משחקים נלווים, משחקי מחשב, רהיטים, בגדים ואביזרים ממותגים שונים: כלי בית ומטבח, ציוד לבית ספר, ילקוטים ותיקים, נעליים ומוצרי אלקטרוניקה וגאדג'טים. ברבי מצליחה לעמוד איתנה מול התחרות, כי היא לא מפסיקה לחדש. לאן שלא נסתכל, ברבי כאן והיא כאן כדי להישאר.
הסרט האחרון שבו מופיעה ברבי הוא הופעה מוחדת של ברבי בתפקיד עצמה, הפעם לא כדמויות אחרות, בסרט צעצוע של סיפור 3. ראו: צעצוע של סיפור 3 ברבי וקן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה