15 במרץ 2010

מסיבה של ברבי חפש את המטמון


מסיבת יומולדת של ברבי בפעילות חפש את המטמון, מתאימה למסיבה הכוללת גם בנים וגם בנות, אם רוצים לערוך מסיבה בנושא ברבי אך כזו שלא מיועדת לבנות בלבד. פעילות זו מתאימה גם לכל מפגש אחר.
ברבי חפש את המטמון:
1. התחילו בקישוטים והזמנות בסגנון חפש את המטמון וברבי: הכינו הזמנות על גבי נייר קלף, צרו מפה עתיקה או הדפיסו ציור של מפה עתיקה והדביקו על ריסטול. הוסיפו את פרטי המסיבה וציינו כי המסיבה תהיה בנוסח חפש את המטמון ברבי ואבירים.
קשטו את אזור המפגש בבלונים בגווני פסטל או בלוני ברבי, הוסיפו כרזה של ברבי וסרטים וורודים. הכינו שולחן כיבוד מקושט בנושא ברבי, כלים חד פעמיים, מפה של ברבי ופזרו קונפטי כוכבים או לבבות, פרחים וקישוטי ברבי.
במרכז הציבו את עוגת יום ההולדת, שיכולה להיות מעוצבת בצורת ברבי או בצורת תיבת מטמון. ראו כידצ להכין עוגת ברבי בקלות.
2. עד שכל הילדים מתכנסים, תוכלו לתת להם פעילויות יצירה קטנות שמתאימות לנושא ברבי או אוצר אבוד, למשל: הכנת מפה עתיקה, קישוט קופסאות : בסגנון קופסאת תכשיטים לבנות וסגנון תיבת אוצר לבנים. ליצירת קופסאת תכשיטים קנו חומרי יצירה וקישוט כמו: פאייטים, דבק נצנצים, פאייטים או קונפטי בצורת לבבות, פרחים, וכמובן מדבקות של ברבי.
ליצירת תיבת אוצר קנו נייר זהב ותנו לילדים לעטוף בו את הקופסא. כמה שרשראות דמויי זהב או חוט זהב שאפשר לקנות בחנויות היצירה להדבקה על הקופסא, וקישוט באבנים אדומות, כחולות, זהב וכסף להדבקה מעל.
פעילות זו יכולה להימשך כ 20 דקות. ראו עוד רעיונות: ברבי יצירה
3. לחילופין, ואם אתם מעונינים להשאיר את עבודות היצירה לאחת ממשימות חפש את המטמון, תוכלו להעביר את הזמן עד שכולם מגיעים עם איפור, קעקועים ותסרוקות. הכינו שתי עמדות איפור, לבנות קלעו צמות ותנו להן להתאפר או לעשות קעקועי ברבי. קעקועי ברבי אפשר לקנות בערכה מוכנה, בדקו כמויות לפי מספר הילדים.
לבנים הכינו קעקועי בקוגאן, איפור אינדיאני או איפור של ספיידרמן.
פעילות זו יכולה להימשך חצי שעה ואף יותר, תלוי כמה פעילויות תשלבו. קעקועים לרוב יספיקו, אם תרצו להוסיף גם איפור, קחו בחשבון שזה כבר לוקח יותר זמן.
4. כשכולם מגיעים, אפשר להתחיל בפעילות. תכננו פעילות שתימשך כ 40 דקות. קחו בחשבון שההתכנסות אורכת לפחות 20 דקות, ועם טקס העוגה והכסא, שירים ואוכל כבר חלפו שעה וחצי בערך.
כשכולם הילדים מגיעים, ספרו להם על האוצר האבוד של האבירים הכסופים ונסיכות הברבי הקסומות. לאחר מאות שנים, האוצר האבוד נתגלה באי מרוחק ועליהם להשיב אותו הביתה לפני שהפיראטים יגיעו אליו. בדרך עליהם לעבור, כמובן, כל מיני משימות ובתום כל משימה יקבלו רמז להמשך הדרך.
כדי להתחיל, ובתור משימה ראשונה, הם צריכים להיראות כמו אבירים כסופים ונסיכות ברבי קסומות. כאן הם מתחפשים בתחפושות מתאימות או מכינים לעצמם: כתר, שרביט, שריון, חרב וכדומה. כל התחפושות הללו אפשר לקנות או להכין בקלות מקרטון או סול, ולתת לילדים לקשט. אפשר לצבוע את הקרטון מראש בזהב או כסף.
5. לאחר שהתחפשו, הם יוצאים לדרך. עליהם למצוא עקבות של זהב שיובילו אותם אל המטמון. כאן הילדים עוברים לאסוף מטבעות שוקולד שתליתם מראש על שורת עצים בסביבה. משאספו את כל הזהב ושקלו אותו (אם רוצים אפשר לשקול במשקל מטבח ביתי שהבאתם מראש). כמובן שם יכולים לאכול את מטבעות השוקולד בשלב זה.
6. במשימה הבאה על כל נסיכות ברבי והאבירים לעבור מסלול. זה יכול להיות מסלול בגן שעשועים סמוך או מסלול שהכנתם. כדי ליצור מסלול, השתמשו בכמה חישוקים, קופסאות נעליים מקושטות ובדים שאפשר למתוח בין שני עצים. הילדים יעברו בין המכשולים, מעל ומתחת למכשולים עד לצד השני, אחד אחד או בטור. שימרו על הסדר כדי שלא יפלו, ולא חייבים לרוץ.
7. במשימה הבאה עליהם להרכיב פאזל גדול, או מספר פאזלים בקבוצות. גיזרו תמונות של ברבי ותמונות של אבירים או תיבת מטמון ותנו לילדים להרכיב יחד את החלקים.
8. בשלב הבא הם יכינו אוכל להמשך המסע וחלקו החשוב ביותר והסופי. כאן תוכלו לתת לילדים לקשט עוגיות או עוגות קטנות שהכנתם מראש, עם ממרחים וסוכריות ולהכין צמידים מביסלי ובייגלה.
אפשר לעצור בשלב זה להפסקת אוכל ושתייה.
9. בשלב הבא עליהם להגיע אל האוצר ולעבור בנהר. הכינו רפסודות מקושטות מקרטונים ותנו לכל ילד רפסודה. הילדים צריכים להתקדם על הרפסודה בשכיבה על הבטן עם הידיים והרגליים על הדשא, מרחק של כמה מטרים. כשכולם מגיעים, הם יקבלו רמז למקום הימצאו של המטמון, שיוחבא בין שיחים או מתחת לשולחן הכיבוד.
הכנת תיבת האוצר: מצאו קופסאת קרטון גדולה ומבלנית. צבעו אותה בספריי זהב או צבע זהב, הדביקו עליה אבנים קטנות צבעוניות, מטבעות זהב ושרשאות דמוי זהב, תמונות של ברבי כמובן והרבה קישוטים.
בתיבה יחכו לילדים פרסים, ממתקים, משרוקיות והפתעות.
כנסו את כל הילדים לטקס העוגה בצורת ברבי, ותנו להם להמשיך לשחק בדשא עם כל ההפתעות שהם קיבלו. יומולדת שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה